www.krolevets.com/forum www.krolevets.com/forum
Все про життя Кролевця. Приєднуйтеся!

www.krolevets.com


 
 ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Дошка оголошень на сайті Кролевця
Cьогодні: п'ятниця листопада 24, 2017 10:22 pm
www.krolevets.com/forum


Реклама на сайті Кролевця! - www.krolevets.com
Курсы НБУ
Велотуризм - маршрути і спорядження

 
Нова тема   Цю тему закрито    www.krolevets.com/forum -> Велосипедні тури у Кролевці та навколо (ФОТО)
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
bikemaster



З нами з: 06.04.09
Повідомлень: 56
Звідки: м.Кролевець

ПовідомленняНаписане: субота січня 29, 2011 8:47 pm    Тема повідомлення: Велотуризм - маршрути і спорядження Відповісти цитуючи

Велотуризм - маршрути і спорядження

Велотуризм дуже популярний вид активного відпочинку в усьому світі. Даний спосіб подорожей зародився одночасно з винаходом велосипеда. На відміну від піших прогулянок, поїздка на велосипеді дозволяє за той же проміжок часу подолати більшу відстань, і відповідно отримати більше вражень від огляду околиць.

Велотуристом може стати кожен охочий - досить просто придбати велосипед. Для коротких прогулянок на невеликі відстані підійде практично будь-яка модель. Якщо ж ви вирішили зайнятися велотуризмом серйозно, то для цього знадобиться відповідне екіпірування й спорядження.


Велотуризм в Україні досить поширений. У кожному більш-менш великому місті нашої країни можна знайти клуб або об'єднання любителів веломандрівок. У спеціалізованних магазинах Вам допоможуть вибрати велосипед відповідний вашому віку, фізичній формі і виду велотуризму, яким ви хочете зайнятися. Наприклад, для подорожей по дорогах з твердим покриттям і по пересіченій місцевості потрібні різні моделі велосипедів.

Вибір моделі велосипеда залежить і від тривалості майбутніх подорожей. Для поїздок на далекі відстані потрібно велосипед з посиленою рамою, так як він повинен витримувати не тільки вагу велосипедиста, а й масу його багажу. На нашому форумі ми зможете дізнатися як вибрати велосипед і ознайомиться з оглядами велосипедів різних моделей від провідних виробників.

Перш ніж відправлятися в далекі велотури, потрібно трохи потренуватися. Почати займатися велотуризмом можна з короткочасних поїздок недалеко від будинку. Це дозволить зміцнити м'язи ніг і освоїти управління велосипедом. Наступним етапом можуть стати одноденні велопоходи по околицях міста. Наприклад, добре кататись лісовими та польовими дорогами. З моменту сходження снігу на дорогах можна спостерігати велику кількість велосипедистів, які подорожують як поодинці, так і цілими групами.
Одноденні поїздки дозволяють чудово провести вихідний день, а також набути досвіду для майбутніх подорожей. Поїздка на велосипеді набагато веселіше занять у спортзалі, тому цей спосіб підтримки фізичної форми привертає все більшу кількість шанувальників.

Незважаючи на негативні висловлювання на адресу українських доріг по території нашої області прокладено велику кількість шляхів придатних для велосипедних подорожей. Велотури по Україні взагалі дуже різноманітні і популярні не лише серед наших співвітчизників, але і серед іноземних туристів. Різноманітність українських ландшафтів дозволяє підібрати маршрут необхідної складності і протяжності. Любителям подорожей далеко від цивілізації можна порекомендувати поїздки по Карпатам, а людям, які віддають перевагу звичайному велотуризму - маршрути по Центральній частині області.
Українські велотуристи освоїли не тільки простори своєї рідної країни, але і кинулися за кордон. Велотури по Європі вже перестали бути чимось екзотичним для вітчизняних туристів. Багато українців вибирають даний вид відпочинку, як найбільш зручний спосіб познайомитися з культурою і визначними пам'ятками європейських країн. Велотуризм по Європі досить комфортний спосіб подорожей. Для цього створена ціла інфраструктура - прокат велосипедів, доставка багажу в різні точки маршруту, спеціальні готелі для велотуристів та багато іншого.
Ще одне популярне місце для мандрівників, що віддають перевагу велотуризму - Крим (Сапун-гора, Севастополь, Алушта і т.д.). Особливості клімату і природи цього півострова приваблюють туристів зі всього світу. Розвинена дорожня мережа дає можливість оглядати кримські пейзажі, подорожуючи на велосипеді. Велотури по Криму припадуть до смаку і початківцям і досвідченим велотуристам.

Якщо ви вибрали як вид відпочинку велотуризм, спорядження для подорожі треба підготувати заздалегідь. Це стосується і одягу для подорожі і речей, які можуть знадобитися в дорозі.
Вибір одягу залежить від клімату місцевості, в якій ви плануєте подорожувати. У будь-якому випадку одяг має бути комфортним, інакше подорож із задоволення перетвориться на катування. Якщо ви плануєте пересуватися по автомобільних дорогах, бажано використовувати одяг яскравих кольорів зі світловідбиваючими вставками. Це покращує видимість велосипедиста на дорозі особливо в темний час доби.
Рекомендується використовувати спеціальні велошорти. Матерчата або шкіряна вкладка позбавить велосипедиста від «натирання» проміжини сідлом. У холодну погоду поверх шорт можна одягти спортивні штани, або використати спеціальні велобрюкі(термобілизна,велотрико) - подовжений варіант велошорт.
Ще один корисний атрибут - рукавички. Вони захистять руки велосипедиста від натирання об ручки керма, а також пом'якшать в наслідок падіння. У сонячну погоду бажано надіти темні окуляри. Не варто нехтувати і простими захисними окулярами - вони вбережуть очі від пилу і летючих зустрічним курсом комах.
Досвідчені велотуристи не відправляються в подорож без спеціального головного убору - велошлема. Автотраса - зона підвищеної небезпеки і додаткові запобіжні заходи не завадять. Під час підготовки до подорожі потрібно враховувати мінливості погоди, тому варто захопити з собою плащ або накидку для захисту від дощу.
При виборі взуття також необхідно керуватися міркуваннями комфортності. Крім того, підошва взуття повинна бути досить жорсткою, щоб при натисканні на педаль не було неприємних відчуттів.

І ще кілька речей, які важливо мати при собі відправляючись у далеку подорож на велосипеді:

Документи, що посвідчують особу;
Деяку суму грошей на непередбачені ситуації;
Запас води та продовольства;
Намет (якщо подорож передбачає ночівлю під відкритим небом);
Аптечку з необхідними медикаментами;
Карту місцевості;
Сірники або запальничку;
Ремкомплект для велосипеда.

В залежності від тривалості та умов велопробігу даний список може бути доповнений.

Отож, хай щастить Вам у дорозі! Smile
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення Відіслати e-mail
bikemaster



З нами з: 06.04.09
Повідомлень: 56
Звідки: м.Кролевець

ПовідомленняНаписане: субота березня 12, 2011 5:42 pm    Тема повідомлення: Правила пересування в колоні велосипедистів Відповісти цитуючи

Правила пересування в колоні велосипедистів

Дана стаття присвячена правильній поведінці велосипедистів рухаючись в колоні. Рух в колоні застосовується, як правило, в місті і на відносно жвавих магістралях. Рухаючись грунтовими або асфальтованими дорогами, де рух автомобілів майже відсутній, застосовуються зовсім інші прийоми пересування велосипедистів колоною, розгляд яких не входить до цієї статті.

Так само хочеться окремо відзначити, що в данній статті описані рекомендації не з організації колони, а здебільшого про поведінку рядового учасника в ній.
====================================

Вступ

Так склалося, що кататись по одному нудно і нецікаво. Напевно тому так часто у нас влаштовуються велосипедні поїздки, які припускають наявність не одного і навіть не двох учасників. Зрозуміло, участь у заході, де крім Вас є ще два десятки людей, накладає свої особливості. Тут вже треба думати не тільки про себе і підлаштовуватися не тільки під свої бажання.

Для того щоб поїздка такою великою групою велосипедистів пройшла спокійно, безаварійно, і всі залишились задоволені, існує кілька правил і рекомендацій.

1. Хто всі ці люди?

Приїжджаючи на організовану покатушку, Ви повинні заздалегідь з'ясувати для себе кілька загальних положеннь про те, що Вам доведеться пережити:

Пересування між відправною та кінцевою точками маршруту буде відбуватися в колоні

Колона представляє собою подобу відрізка, кінцями якого є: в голові - ведучий, у хвості - замикаючий, по центру - рядові учасники поїздки

Без явної вказівки організатора точки відрізка перетинати не можна, тобто категорично забороняється як обганяти ведучого, так і намагатися відстати від замикаючого

По міських вулицях і автомагістралях їзда в колоні відбувається в один ряд - це для безпеки, вашої безпеки, не варто порушувати цей постулат і намагатися виїхати другим рядом - в кращому разі за це ви отримаєте наганяй від організатора, в гіршому вас може задіти проїжджаюча повз машина - подумайте, чи варто воно того

В особливих випадках (велика кількість учасників, складна ділянка), щоб не створювати аварійних ситуацій, колона може бути розділена організаторами на міні-групи.

2. Де я?

Ви приїхали на покатушку. Що треба насамперед дізнатися? Хто цього разу є провідним колони і хто є замикаючим - це ваші основні орієнтири, два стовпи, між якими ви будете перебувати наступні кілька годин. Так само в масових покатушках, можуть бути призначені і помічники організатора, під час руху вони будуть стежити за порядком у колоні, і попереджати тих, хто веде себе некоректно. Ось, з цими товаришами теж познайомитись буває не зайвим, причому бажано до старту.

3. Що це ми всі тут робимо?

І ось прозвучало заповітне <<готовність одна хвилина>>, щоб не затримувати нікого, одягаємо рюкзак, перевіряємо велосипед і всіляко готуємося до виїзду, уважно прислухаючись, коли пролунає команда: <<по конях!>>

4. Не мигоче

Їзда групою накладає на Вас велику відповідальність, якщо ви катаєтеся одні - то косяк ваш це ваш косяк, впали ви одні, пошкодили свій велосипед - вам слово ніхто не скаже. При їзді в компанії справа йде трохи інакше, будь-яка ваша необережна дія може спричинити за собою масовий завал. Подумайте, як ви будете потім пояснювати товаришам, навіщо ви так різко зупинилися або перешикувались.

Тому основним, що ми повинні запам'ятати при їзді в групі - всі наші рухи повинні бути передбачуваними для інших учасників руху! Причому не просто зрозумілими, вони повинні бути ще й досить плавні, щоб всі змогли встигнути зреагувати. А які рухи у нас найбільш легко піддаються прогнозам? Правильно прямолінійні. Запам'ятайте, ніяких різких перешикуваннь. Також рухи повинні бути рівномірні - ніяких різких наборів швидкості, все тільки плавно, як в уповільненій зйомці.

5. Дублюй сигнали попереднього

Як передається інформація від голови до хвоста колони - по рації скажете ви, а ні - насправді вона передається сигналами рук. І кожен учасник групи ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ продублювати сигнал попереднього велосипедиста. На практиці буває так: показав провідний поворот, за ним чоловік п'ять повторило знак, інші 5 порахували, що всі все побачили і не показали поворот, в результаті хвіст за їх спинами нічого не побачив, і цілком імовірно групу на повороті може чекати завал. Так ось, дублюйте сигнали попереднього учасника, це дуже важливо.

Трохи нагадаю про сигнали:
Ліва рука піднята ліворуч або права зігнута в лікті - поворот наліво
Права рука піднята праворуч або ліва зігнута в лікті - поворот направо
Права рука вгору - гальмування
Ліва або права рука опущена вниз - зазначає яму зліва чи відповідно зправа або іншу небезпеку на дорожньому покритті

6. РІЗКО не гальмуй!

Не дай Бог вам у колоні спаде на думку різко зупинитися - завал гарантований. Але як же запитаєте ви, а якщо яма, люк, собака, врешті-решт? Так ось, ведучий все це повинен об'їхати, але як буває в колоні за участю, скажімо, 20 велосипедистів. Ведучий зауважує перешкоду, показує її, обходить, за ним обходять її ще чоловік вісім, через те що дев'ятий і десятий не продублювали сигнал попереднього, починаючи з одинадцятого люди не знали про яму. І ось, коли ви опинилися на місці одинадцятого велосипедиста і перед вами яма - ні в якому разі не гальмуйте! Це вже ваша яма) Повторюся - гальмувати не можна, інакше завал, а далі вибиті зуби та синці. Чесно їдемо в цю яму, колеса стерплять, якщо вмієте - стрибайте, але акуратно, прямолінійно.

7. Дотримуйсь правильної дистанції

Їзда в групі (колоні) - це не їзда на колесі (коли переднє колесо їде майже в притул з заднім попереднього учасника), тут не треба тримати 10 см від двигаючогось попереду, тому що в команді може бути багато новачків, така дистанція в 90% випадків приведе до завалу. Безпечна дистанція починається з 0,5 метра і закінчується 1,5 м. Як себе перевірити. Якщо між вами і поперпеднім може поміститися цілий велосипед - то це косяк, так робити не можна - ви зараз у цей момент розриваєте колону. Плюс хтось більш швидкий спробує в цей проміжок влізти. Дистанція між вами і попереднім повинна бути приблизно в половину довжини вашого велосипеда. Тоді у вас буде можливість пригальмувати і встигнути зреагувати.

Крім дистанції, є ще такий аспект як зсув. Безпечніше їхати так, щоб ваше переднє колесо не впиралося чітко в заднє колесо попереднього, а було правіше / лівіше його сантиметрів на 10-20. Це, по-перше, дає якусь додаткову амортизацію на різні збої, а по-друге, якщо всю колону розмістити в такому шаховому порядку, то тому хто їде позаду, крім попереднього, буде видно також того, що знаходиться ще далі.

8. Положення на велосипеді

Ви вчора купили прикольний лежак? Обожнюєте триматися за роги? Забудьте про ці штучки, в колоні, на покатушці руки повинні бути готові в будь-який момент натиснути на гальма (але тільки не сильно!! Пам'ятайте, за вами їдуть люди і вони зовсім не хочуть креслити обличчям по асфальту).

Педалі крутимо рівномірно, не забуваємо про правильний каденс. Якщо людина перед вами перестає крутити педалі, то або знижуєм темп, або теж перестаємо крутити - це послужить сигналом наступним велосипедистам зробити те ж саме. (Якщо крутити продовжимо з тим самим темпом, то натрапимо на попереднього).

Важлива особливість - коли велосипедист, що їде перед вами, перестає крутити педалі, згадуємо що у нас є гальма, можливо нам скоро доведеться ними скористатись, тільки гальмуємо плавно, та й взагалі все робимо дуже ніжно і акуратно.

Весь той час, коли ви не крутите педалі, шатуни повинні знаходитися паралельно землі. В іншому випадку при несподіваній зустрічі з нерівністю ви можете впасти в ту чи іншу сторону через нерівномірний розподіл навантаження в поперечній площині.

Якщо бачите, що перед вами погана дорога, підніміть заднє місце з сідла і подолайте цей відрізок стоячи на педалях. Велосипед повинен мати свободу для переміщення під вами, щоб на купині або ямці вас не викинуло куди-небудь.

9. Зупинка

Часто колона зупиняється, з якої причини - насправді не так важливо. Як відбувається зазвичай. Ведучий від'їхав на довжину колони, плавно зупинився. І що ж роблять деякі учасники колони? Вони з люттю тягнуться до ведучого, встаючи в два, три, чотири ряди на проїжджій частині, намагаються зайняти всю смугу ... Ось так ось робити не можна, по дорозі машини їздять. Якщо в цьому місці є узбіччя - то треба відійти на узбіччя, і не в якому разі не висовуватися на асфальт. Якщо узбіччя нема - то ведучий, швидше за все, залишив достатньо місця, щоб колоні вистачило місця зупинитись. Нагадаю, про зупинку Вас своєчасно сповістить піднята вгору права рука ведучого. Не треба нехтувати своєю безпекою і займати собою і своїм велосипедом проїжджу частину, це мало того, що непристойно по відношенню до велосипедистів, це ще й небезпечно для життя.

10. Гонщик, радій!

Як ми вже пам'ятаємо при їзді групою категорично забороняється виходити за межі відрізка ведучий - замикаючий. Ведучий, швидше за все, людина досвідчена і знає, з якою швидкістю може їхати колона, тому він і вибирає коли 20 км/год, коли 25 км/год, а коли і більше. Але ви ж у нас спортсмен, ви можете і 35 тримати кілька годин. Ось і радійте тихо, можете навіть посміятися над всіма цими матрацниками, які й 25 ледве їдуть. Пам'ятайте, ви приїхали на організований захід, це не гонка, а дорога, яка не є спортивною трасою, їдете ви в колоні чотирнадцятим, так і рухайтесь собі спокійно, не влаштовуйте гонку, не намагайтеся під час прямування колони всіх обігнати і дістатися до голови. На цей раз призових місць немає, а ось ваше необережне перешикування може послужити причиною завалу.

11. Баранкін, будь людиною!

<<Звісна річ, що якщо всі навколо починають вести себе "дивним чином", то це частенько передається всій групі. Це явище називається "Стадне почуття". Якщо всі навколо починають їхати стадоподібно, нехтуючи правилами дорожнього руху, виїжджаючи в лівий ряд, або гірше того, на зустрічну смугу, по 5 чоловік у ряд, то варто подумати, чи має сенс ставати частиною стада, або може краще залишитись нормальною людиною, яка їздить, дотримуючись правил? Залишайся людиною - їдь, дотримуючись правил дорожнього руху. Їхати стадом - доля людей, не здатних мислити самостійно. Будь-яке ДТП при їзді в стаді практично автоматично робить члена стада винним у ДТП.>>

12. Безпека

Купіть собі шолом, це не так дорого, приблизно можна порівняти з ціною вашого модного джерсі. Так чому ж ви купили модну командну майку, а на шолом, що коштує приблизно стільки ж, пожаліли? Хіба супер пупер матеріал на вашому торсі врятує вашу голову від удару? Думаю, ні. Так от не жміться, 250-500 гривень на шолом це не багато, враховуючи, той пріорітет, якого ви набуваєте. Розгляньте це як інвестицію - вставляти нові зуби, лежати в лікарні з розкроєним тім'ячком, зашивати брови, щоки і губи набагато дорожче і болючіше, ніж "задушити жабу" ...

Крім шолома, якщо ви поїхали на покатушку, у вас обов'язково повинен бути задній габаритний маячок. Поїздки дуже часто проходять в умовах недостатньої видимості, і без габаритного вогника вас просто може бути не видно водіям машин.

І ще, возіть з собою медицинську аптечку, покладіть туди хоча б бинт, вату та перекис, бо 90% падінь на велосипеді призводять до простих садин шкіри, обробити які без перекису буде важко. Що, не падаєте ніколи? Або звикли не звертати уваги на садна? Так ви не для себе аптечку беріть, ви звичайно не впадете (ви ж досвідчений вже велосипедист), а ось ТОЙ хлопець чи дівчина можуть і впасти, подумайте, і про них.


Безпечного Вам руху!

Yahoo!


Змінено: bikemaster (понеділок березня 21, 2011 11:44 am)
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення Відіслати e-mail
bikemaster



З нами з: 06.04.09
Повідомлень: 56
Звідки: м.Кролевець

ПовідомленняНаписане: неділя березня 13, 2011 5:27 pm    Тема повідомлення: Відповісти цитуючи

Спорядження велосипедиста:

З чого починається захоплення гірським велосипедом? - З надійного і якісного спорядження, яке не підведе Вас в екстремальній ситуації, убереже від травм при падінні, буде зручним і довговічним в експлуатації.

Як Ви вже очевидно зрозуміли, існує величезна кількість фірм, що випускають найрізноманітніші види і типи спорядження для різних класів гірських велосипедів. Не вдаючись до детальних подробиць і не розбираючи переваг і недоліків кожної конкретної моделі тієї або іншої фірми, обговоримо лише основне спорядження велосипедиста, без якого йому просто не обійтися.

Рукавички велосипедиста.

Рукавички для їзди на гірському велосипеді повинні відповідати наступним вимогам:
-бути зручними на руці

-забезпечувати максимальний комфорт при їзді, забезпечувати необхідне в разі екстремальних ситуацій зчеплення долоні з кермом велосипеда і захищати гроно руки при ударах і падіннях

Випускаються два основних види велосипедних рукавичок:

1. Короткі велосипедні рукавички - в яких кінчики пальців залишаються відкритими
2. Довгі велосипедні рукавички - рукавички що закривають повністю гроно руки і що забезпечують максимальний захист.

Для жорсткої, агресивної їзди на велосипеді в стилі FREERIDE, краще підходять рукавички, що закривають руку повністю. Для любителів більш спокійної їзди, а також їзди на велосипеді в стилі CROSS COUNTRY, чудово підійдуть рукавички з відкритими пальцями. Ціна велосипедних рукавичок коливається в районі від 15 до 50 $.

Шолом велосипедиста.

Без перебільшення можна сказати, що шолом для велосипедиста є найбільш важливою частиною спорядження. Більшість велосипедистів-початківців нехтують велосипедним шоломом, проявляючи цим, як їм здається свою "крутизну". Не вірте в це! Наявність велосипедного шолома є обов'язковою не тільки на змаганнях, але і на звичайному гірському маршруті. Пам'ятайте, що при падінні, велосипедний шолом убереже Вашу голову від струсів, а часто, і врятує Ваше життя. Велосипедні шоломи бувають двох типів: звичайний, і що закриває все обличчя (варіант трохи полегшеного мотоциклетного шолома).
Перший тип велосипедних шоломів найбільш розповсюджений у, практично, всіх категорій велосипедистів.
Другий - застосовується для спеціальних видів змагань з DOWNHILL, коли учасник змагань проходить складну трасу на граничній швидкості і падіння може призвести до серйозних травм голови і шийних хребців. Ці велосипедні шоломи користуються так само популярністю у "крутих" велосипедистів, що катаються в стилі FREERIDE. Ціна велосипедного шолома в районі від 25 $ до 150 $.

Рюкзак велосипедиста.

Хочете відчувати себе комфортно на маршруті? Подумайте про компактний, легкий і місткий рюкзак велосипедиста, бажано з вентиляційною системою наспинної частини, який зручно "сидить" на спині, не підстрибуючи до голови на крутому спуску по каменях і не бовтаючись з боку в бік на віражах.
Обсяг рюкзака велосипедиста повинен бути приблизно на 8-12 літрів, щоб окрім запасу води в 2-3 літри, у нього можна було б покласти аптечку першої допомоги, ремонтний набір, насос, карту і ще багато різних і потрібних речей.

Взуття велосипедиста.

Для чого велосипедисту потрібне спеціальне взуття? Чим погані звичайні кросівки, в яких і ходити зручно і кататися ... Все правильно! Кросівки цілком годяться для їзди на гірському велосипеді, тим більше, що часто, дійсно доводитися йти пішки ... Однак, існує причина по якій багато, все-таки купують спеціальне велосипедне взуття. Точніше дві серйозні причини:
-наявність на велосипедному взутті спеціальних засувок для педалей. Перевага велосипедного взуття добре відчувається на довгих чи крутих дистанціях. Головне, що робота ноги прищепленої до педалі набагато ефективніша, ніж ноги що вільно давить на педаль, тому що рух відбувається відразу в двох напрямках: одна нога штовхає вниз, а інша тягне педаль вгору, тоді як на звичайних педалях рух відбувається тільки завдяки штовхання педалей вниз. Виграш в потужності приблизно 20-25%, що в умовах велосипедних змагань, погодтесь, чимало.
Наявність у велосипедному взутті жорсткої підошви, яка, при тиску на педалі, рівномірно розподіляє навантаження на всю ступню, збільшуючи таким чином ефективність роботи ніг.

До недоліків велосипедного взуття можна віднести незручність ходіння пішки (у такому варіанті пересування жорстка підошва заважатиме). Існують, так само і моделі велосипедного взуття для любителів гірських прогулянок і подорожей, де головна вимога це зручність, а не швидкість. Для цих цілей як не можна краще підходять високі черевики з відносно м'якою підошвою, що дозволяє без всяких утруднень йти пішки.
Ціна велосипедного взуття від 70 $.


Тож в заключення:
- Безпечного Вам руху, та завжди попутного вітру!
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення Відіслати e-mail
bikemaster



З нами з: 06.04.09
Повідомлень: 56
Звідки: м.Кролевець

ПовідомленняНаписане: середа березня 30, 2011 6:51 pm    Тема повідомлення: Велосипед для велотуризму - з чого розпочати? Відповісти цитуючи

Велосипед для велотуризму - з чого розпочати?

Отже, вирішили подорожувати велосипедом, або ж просто кортить проїхатись велосипедом у вільний від роботи день?! Більше того, цілком можливо, що велопрогулянки вихідного дня стануть регулярними, наприклад кілька разів на тиждень?!

Але потрібен велосипед, який стане Вам надійним другом, та дозволить насолоджуватись поїздкою і не спричинятиме ніяких зайвих проблем та неочікуваних неприємностей в далекій мандрівці, а зовсім навпаки дозволить відчути всю повноту гармонії, неймовірної краси та єднання з усім оточуючим навколо Вас.

В такому випадку знову повернемось, та більш детальніше розглянемо будову гірського або туристичного велосипеда та його основні складові частини.

Отож, виникло бажання кататись з друзями за межами міста чи взагалі району, а можливо навіть і області? В будь-якому випадку потрібен більш менш серьозний та надійний помічник - велосипед! Придбання такого велосипеду може поставити Вас під деякий сумнів.
Бюджетну модель, яка коштує в середньому від 1тис. до 2.5тис грн. не варто в даному випадку навіть брати до уваги, та розглядати як цілком можливий варіант покупки (щоб не було потім нестерпно боляче, коли через деякий час, особливо в дальній дорозі, велосипед "відмовившись від пропозиції" поїхати назад додому, став вимагати негайного ремонту в польових умовах)
Як все-таки тоді вибрати те, що треба саме Вам?
В будь-якому випадку варто спочатку розібратися, з чого ж складається наш двоколісний друг. Отже, перераховуємо: рама + вилка + колеса + перемикачі швидкостей з системою(шатунів), касетою і ланцюгом + гальма + кермо з виносом + сідло з підсідельним штирем.
А тепер детальніше про кожен з пунктів.

Рама

Найважливіша і дорога частина велосипеда. Купуючи байк з дешевою рамою, ви прирікаєте себе на життя з нею, нелюбимою, здатною відбити всіляке бажання кататися, як тільки померкне блиск її свіжої фарби.
Існує три варіанти рам - хардтейл (жорсткий хвіст), софттейл (м'який хвіст) і двопідвіс.

Хардтейл має жорсткий задній трикутник, це більш простий, надійний і легкий варіант.

Софттейл дає можливість гасити вібрацію і дрібні купини за рахунок відповідної геометрії і профілю верхніх і нижніх труб пір'я заднього трикутника або за рахунок еластомірної вставки у верхні труби пір'я. Софттейл незначніше важче і трохи дорожче, ніж хардтейл, але помітно комфортніше.

Двопідвіс має більш складну задню підвіску, забезпечену амортизатором. Відповідно, це більш важкий і дорогий - так раза в два дорожче хардтейла аналогічного класу - варіант, але приблизно настільки ж і зручніше (не створює ударних навантажень на горбах і хребетах). Його також можна розглядати як варіант, але при цьому зробивши вийняток моделям призначеним для даунхілу(швидкісного спуску) або фрірайду(екстремального катання)
Суперечка між хардтейлами і двопідвісами триває вже давно, і якщо ви хочете отримати якісний вибір, майте на увазі, що знаходиться він десь на рівні $ 600 (і вище за хардтейл) - $ 1200 (і більше за нормальний двопідвіс).

На сьогоднішній день найбільш поширені алюмінієві рами, і немає необхідності шукати їм альтернативу, особливо якщо це ваш перший велосипед.
Яку раму вибрати? Нагадаємо, що хороша рама - це не просто в'язка якихось труб - це ретельно прорахована конструкція, робота якої залежить від геометрії кожної її складової (для досягнення оптимальних характеристик використовуються труби із змінною товщиною стінки, що, звичайно, непомітно зовні, так званий - баттінг); це якість матеріалу, з якого вона виготовлена; це якість збірки і дотримання технологій;
Вам дійсно подобається: дизайн, вага, колір. Зверніть увагу і на додаткові можливості (установка багажника, дискових гальм і т. п.).
Також не забудьте і про розмір рами, це дуже важливо! Продавці-консультанти веломагазинів допоможуть підібрати необхідний саме для Вас розмір, виходячи з росту вашого тіла.

Вилки

Бувають жорсткі і амортизовані.
Жорсткі вилки особливої реклами не потребують, оскільки мають ряд переваг (особливо перед дешевими амортизованими): невелика вага, простота, надійність, а також невисока ціна. Зручні при русі по асфальту і рівним доріжкам.

Амортизовані вилки мають відкриту масляну камеру і можуть бути відрегульовані з урахуванням ваги велосипедиста (пружиною або накачуванням повітря).

Надійні недорогі моделі присутні в лінійках фірм RST, SR Suntour, Marzocchi і Rock Shoх, їх ціна складає $ 100 - 250.
Використання так званих еластомерних вилок виправдано на велосипедах початкового рівня, так як вони фактично виконують роль пружини і не мають нічого спільного з амортизацією, тому є першим претендентом на заміну. Вирішуйте самі, чи варто витрачати на таку вилку гроші, щоб незабаром її замінити.

Колеса

Колеса - річ проста, але не варто її недооцінювати, особливо масивним велосипедистам. Чим легше комплектуючі, тим легше вийде колесо, що позитивно позначиться на динамічних характеристиках велосипеда в цілому.
У боротьбі з вагою основну увагу варто приділити компонентам, які були найближче до периферії - покришкам, камерам, ободу.
Колеса мають бути розміром 26", 28" (в дюймах)

Ободи

Хороші ободи найчастіше пістоніруются, тобто мають подвійну стінку і спеціальні блискучі пістони в отворах для установки спиць в ободі. Між собою ободи розрізняються за кількістю отворів під спиці (що має відповідати кількості отворів на втулках) і за діаметром отвору під ніпель камери. А в ободах під V-брейки (не дискові гальма) робиться спеціальна проточка для контролю за зносом. Недорогі і надійни ободи можна обрати таких марок як Alexrims,Winnemann,Mach,Mavic.

Інша важлива характеристика обода - вага: чим менше, тим краще, але зловживати не варто.
Якщо ви маєте значну вагу і вважаєте за краще агресивне катання, радимо розглянути варіант з більш широкими 1,5 дюймовими ободами (звичайні обода - 1,0 дюйм).

Покришки

Розрізняються такі типи:
Слік - абсолютно гладка гума, призначена для асфальту, не створює вібрації і шуму при русі. На гірських велосипедах зазвичай використовується шириною від 1,2 до 1,6 дюйма.
Полуслік призначений як для асфальту, так і для грунту; може мати ширину від 1,6 до 2,1 дюйма.
Різна "зла" ("агресивна") гума, може бути до 2,35 дюйми шириною; має величезний асортимент на всі випадки життя і підбирається під конкретні умови. Для пересування по асфальту використовувати не доцільно.
Шипована (найдорожча) призначена для їзди по льоду і накатаному снігу.
Найбільш розповсюджені світові виробники Schwalbe,Kenda,Maxxis

Камери

Випускаються різного діаметра і повинні відповідати ширині покришки. Не рекомендується роздмухувати їх більше розміру, зазначеного на камері. Розрізняються за типом ніпеля, який може бути або автомобільним, або велосипедним (так званий - "французкий").

Втулки

Бажано використовувати втулки на промпідшипниках. Маркування обов'язкове. На дешевих втулках через деякий час з'являються раковини. При обертанні осі втулки не повинно відчуватись ніяких жорсткостей. Візьміть у руки пристойну втулку і, як то кажуть, відчуйте різницю. Цілком виправданним і недорогим вибором є втулки Quando,Shimano,Novatec.

Перемикачі швидкостей, манетки,
система і касета


Основними виробниками цих компонентів є компанії Shimano та Sram.

Ручки, керуючі перемиканням, так звані манетки (розташовані на кермі) і можуть мати важільну конструкцію (тригер, або ще моноблок) шифтер та дуал-контрол. У тригерах перемикання здійснюється переміщенням двох важелів: один у бік збільшення, інший - на зменшення передачі. Шифтер виконаний у вигляді мотоциклетної ручки газу (обертання в одну сторону приводить до збільшення передачі, в протилежну - до зменшення). Дуал-контрол(подвійне пермикання) має конструкцію, що забезпечує премикання гальмівною ручкою, подаючи ії вверх зменшуючи передачу, або ж вниз збільшуючи ії. Немає сенсу сперечатися, що краще. Що зручніше саме Вам, те і краще.
Наступне питання: скільки вибрати передач: 21, 24, 27? Насправді , їх звичайно менше, так як кожна передня шестерінка працює з трьома-чотирма задніми (інші варіанти не рекомендуються виробниками), відповідно, всього виходить максимум 12 передач (швидкостей) при дев'яти шестерінках в касеті.
Компоненти гідної якості (техобслуговування - один раз на початку або в кінці сезону) - Sram 7,0, Shimano Deore і т. д. за наростаючою - найчастіше мають 9 шестерінок в касеті. Шестерінок в системі (передні) завжди три, варіюється лише кількість шестерень в касеті (задні). 21 передача і 24 передачі - це, відповідно, 7 і 8 шестерень. Зменшення кількості передач відбувається за рахунок видалення з девятерной касети однієї або двох шестернею з краю (11, 13, 14), через що ви позбавляєте себе зручності при русі на великій швидкості, або з середини, що призводить до більш різкої зміни передавального числа і створює незручність у підборі передачі. Тим, хто купує велосипед, щоб кататися, а не займатися вивченням матчастини, радимо почати з Shimano Alivio, Deore, а ще краще - з Shimano LX(SLX) (далі йдуть XT і XTR) і Sram 7.0 (9.0 і X.0): чіткість перемикання і великий ресурс вам гарантовані.

Гальма

Тут існує два варіанти - або ободні (V-брейки), або дискові (повний аналог автомобільних: гальмівна рідина, гальмівні диски, колодки і т. д.). Тут все вирішують гроші: пристойні ободні гальма обійдуться вам раз в 5 - 6 дешевше дискових (хоча ті, хто перейшов на дискові, назад, як правило, не повертаються).

Переваги дискових очевидні: більш стабільна робота в умовах вогкості і бруду, від так і ободи не протираються. Для установки гальмівних дисків використовуються спеціальні втулки, що відрізняються від звичайних наявністю кріплення для диска(ротора). Якщо вас це не лякає, зверніть увагу на гальма Tektro,Shimano,Avid,Hayes. Якщо ж задивлюватись на бюджетну, недорогу дискову механіку, то в будь-якому випадку краще все ж віддати перевагу ободним гальмам вище перечислених брендів.

Кермо та винос

Зазвичай використовується пряме кермо з кутом вигину 3 градуси. Але при бажанні можна використовувати і вигнутий(райзер). Найголовніше тут - це легкість і, звичайно ж, міцність.

Винос - це практично єдина можливість змінити своє становище на велосипеді, зробити посадку більш розтягнутою або більш високою. Випускається величезний асортимент з довжиною від 40 до 150 мм з кроком зміни довжини 5 і 10 мм.
Крім довжини, в широких межах змінюється і кут нахилу винесення. Виноси із змінним кутом нахилу зручніше, проте вони важчі і недостатньо жорсткі.

Сідло і підсідельний штир

Сідло - та деталь, від якої безпосередньо залежить ваше подальша близькість з велосипедом. Як підібрати зручне сідло? Зверніть увагу на визнаних лідерів у цьому сегменті: Selle Italia, Fizik, Velo, WTB.

Майте на увазі, що поверхня спортивного сідла ніколи не буває м'якою - амортизація здійснюється за рахунок рамки, а також еластомерних (віброгасильними) прокладок між рамкою і самим сідлом. Ви спираєтесь на сідло тільки сідничими буграми (відчуття - як на табуретці), м'які тканини не повинні відчувати тиск. Виготовляються і жіночі сідла. Визначити на глаз, чи підійде вам те або інше сідло, неможливо, єдиний варіант - приміряти. Де? Звичайно ж, в магазині, разом з велосипедом, на якому воно виявилося, незалежно від ціни останньої. Врахуйте тільки, що м'які сідла для тривалих активних поїздок використовувати не рекомендується: своєю м'якістю вони порушують природний крово-і лімфоток.

Підсідельний штир

Призначений для приведення сідла в правильне положення, в залежності від зростання. Переважно штирі, що мають плавне, безступінчате (зазвичай двоболтове) регулювання нахилу сідла (на відміну від зубчастого) випускаються різних діаметрів (діаметр повинен відповідати рамі) і довжини. Бувають прямі (замок знаходиться на осі труби) або зі зсувом замку тому за рахунок вигину штиря, що дозволяє змістити (при необхідності) сідло на кілька сантиметрів назад (у разі, якщо на прямому штирі такої можливості вже немає).
Амортизовані підсідельні штирі підсилюють відчуття комфорту.

Педалі

Педалі бувають двох видів.
Перші - це всім відомі звичайні безконтактні педалі або топталки, вони досягли досконалості завдяки великій площі контакту з підошвою та маленьким шипам на своїй поверхні які запобігають тим самим зісковзування ступні ноги при обертанні, особливо в сиру погоду.

Другі - це контакти. Вони надають реальну можливість збільшити ККД за рахунок залучення раніше незадіяних груп м'язів. У той час як одна нога тисне на педаль, друга тягне свою за спеціальний шип на підошві. Натисканням на педаль шип легко защипується, так само легко відщіпає при розвороті п'яти назовні. Контакти знайшли широке застосування в крос-кантрі, незважаючи на уявну небезпеку вчасно не відстебнути педаль.

При будь-якому катанні необхідно використовувати спеціальне взуття з твердою підошвою, яке оберігає стопу від деформації під час тиску на педаль.


Розглянувши та взявши до уваги всі основні положення з вибору велосипеда для велотуризму, ми крокуємо до веломагазину.
Досвідчені продавці-консультанти, які як це часто буває, самі виявляється, не проти поматрасити, деякі можливо практично випробувавши дещо з компонентів на власному досвіді чи взагалі кілька моделей велосипедів зі свого арсеналу, завжди нададуть Вам кваліфіковану пораду та рекомендації у виборі двоколісного товариша.

На додаток залишається побажати Вам тільки зваженого та обгрунтованого вибору, а також приємних враженнь від майбутніх подорожей!
Smile
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення Відіслати e-mail
Показувати:   
Нова тема   Цю тему закрито    www.krolevets.com/forum -> Велосипедні тури у Кролевці та навколо (ФОТО) Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі

Реклама на сайті Кролевця! - www.krolevets.com




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group